Strona Rotax

Aktualności

17.01.2018

Silnik ROTAX 915 iSc uzyskał certyfikat EASA

Miło nam poinformować, że w grudniu 2017 najnowszy z silników ROTAX 915 iSc uzyskał certyfikat EASA.

Certyfikat typu EASA (TC) pozwala firmie BRP-Rotax produkować teraz silnik certyfikowany 915 iSc3, na rynek europejski. Pozwoliło to również spełnić prośbę naszych klientów o mocniejszy silnik lotniczy Rotax o sprawdzonej niezawodności.

Certyfikat ten uzyskano w ramach obiecanego harmonogramu. Silnik uzyskał certyfikat nawet na większą moc niż pierwotnie ogłaszano. Zamiast 100 kW (136 KM) zaoferujemy 104 kW (141 KM) maksymalnej mocy oraz o maksymalnej mocy ciągłej 99 kW (135 KM).

Ponownie zapewniając najlepsze doświadczenia dla pilotów.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) promuje najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska w lotnictwie cywilnym w Europie i na świecie.

Po typie EASA, zespół BRP Rotax skoncentruje się na zdobyciu amerykańskiego Aviation Administration (FAA). Inne kraje również będą podążać tą ścieżką, ponieważ każdy ma swój własny proces weryfikacji.

Certyfikat TC EASA.E.121 (2017-12-14)

Certyfikat TC EASA.E.121 (2018-01-04)

Pobierz data sheet

06.12.2017

Drodzy Klienci,
Miło nam poinformować, że nasza przeprowadzka do nowej siedziby powoli dobiega końca.
W związku z tym zmianie ulegają dane adresowe firmy:
Ul. Kuźnicza 4
21-045 Świdnik.

Reszta danych oraz numer telefonu pozostają, bez zmian.
Z lotniczym pozdrowieniem
Zespół Faston

06.06.2017

W związku z wydaniem nowego biuletynu SB-912i-007 dotyczącego silników 912 iS, chcielibyśmy zwrócić uwagę na termin wykonania biuletynu. Silniki w których zainstalowano obudowę zapłonu nr. kat. 611594 dostarczoną przed dniem 1 czerwca zostają uziemione do czasu sprawdzenia i/lub skorygowania położenia kulki zaślepiającej.

UWAGA: Silniki, które były objęte biuletynem SB-912i-006 „Wymiana stojana generatora w silnikach ROTAX® typ 912i (wszystkie wersje)” , na których biuletyn wykonywany był w Polsce przez firmę FASTON lub ich przedstawicieli, nie jest objęty tym biuletynem alarmowym.

18.05.2017

Nowy system rejestracji silników lotniczych ROTAX®.

Zapraszamy do zapoznania się nowym systemem rejestracji silników lotniczych ROTAX poprzez stronę internetową ROTAX. Instrukcję oraz szczegółowe informacje na ten temat znajdą państwo w najnowszym Liście Serwisowym.

15.07.2016

Został opublikowany nowy Alarmowy Biuletyn Serwisowy dotyczący wymiany pływaków gaźnika. Biuletynem objęte są silniki wymienione w sekcji 1.1 biuletynu oraz wszystkie pływaki dostarczone jako części zamienne po 9.05.2016. Nie posiadamy jeszcze pływaków na wymianę. O ich dostępności będziemy informować na bieżąco.

11.05.2015

W dniu 2015-04-30 BRP-Powertrain opublikował zmiany do Instrukcji Użytkowania dla silników Rotax typ 912, wydanie 3, zmiana 2 oraz dla silników typ 914 wydanie 2, zmiana 2 z dnia 2015-02-01. Opublikowano również zmiany Instrukcji Obsługi Technicznej dla silników Rotax typ 912 wydanie 3, zmiana 3 oraz dla silników typ 914, wydanie 2, zmiana 2 z dnia 2015-02-01.

Firma FASTON podjęła już prace związane z tłumaczeniem oraz przedstawieniem do zatwierdzenia wzorca wyżej wymienionej instrukcji.

W porozumieniu z ULC uzgodniono następującą procedurę dotyczącą użytkowania i zatwierdzania instrukcji:

  • Użytkownicy posiadający dotychczasowe, zatwierdzone wydania Instrukcji Użytkowania i Obsługi Technicznej silników Rotax typ 912 oraz Rotax typ 914 będą posiłkować się anglojęzycznym, aktualnym wydaniem tych instrukcji.
  • W okresie przejściowym, czyli do momentu zatwierdzenia stron do wymiany instrukcji, ULC będzie zatwierdzał dotychczasowe wydanie instrukcji, na opisanych powyżej zasadach.
  • Po zatwierdzeniu, strony do wymiany do powyższych Instrukcji zostaną opublikowane do pobrania na naszej stronie internetowej.
  • Po wymianie odpowiednich stron Instrukcje – wydanie 3, stają się aktualne i nie wymagają dodatkowego zatwierdzenia.

30.04.2015

40 rocznica

Mamy przyjemność poinformować, że właśnie minęło 40 lat od rozpoczęcia produkcji silników lotniczych ROTAX®. Aby uświetnić naszą rocznicę właściciele silników 912 iS Sport oraz 912 iSc Sport zakupionych u autoryzowanych dystrybutorów ROTAX® pomiędzy 15 kwietnia, a 21 grudnia 2015 roku mogą cieszyć się darmowym serwisem swoich silników, dodatkowo aż przez jeden rok lub 200 godzin lotu w zależności co upłynie pierwsze.

Mamy nadzieję, że zwiększy to Państwa zaufanie do naszych produktów i zachęci do zakupu nowych silników 912 iS Sport z układem wtryskowym.

26.02.2015

Nowe biuletyny serwisowe dotyczące pływaków!!!

Informujemy, że dnia 27.02.2015 zostały wydane nowe Biuletyny serwisowe dotyczące badania wyporności pływaków. Biuletyn serwisowy SB-912-065UL R2^914-046 R2 „Okresowe sprawdzenie wyporności pływaków gaźnika w silnikach ROTAX® typ 912 oraz 914 (wszystkie wersje)” obowiązuje do dnia 31.03.2015.

Od dnia 01.04.2015 obowiązuje biuletyn SB-912-067^914-048 „Wymiana pływaków gaźnika w silnikach ROTAX® 912 i 914 (wszystkie wersje). Nie będzie potrzeby ważenia pływaków z silników i gaźników objętych tym biuletynem.

Biuletyny można pobrać w zakładce Najnowsze dokumenty techniczne.

23.02.2015

Kolejne szkolenie za nami

Właśnie zakończyło się kolejne szkolenie z Obsługi Liniowej silników 912 i 914. Gratulujemy i witamy nowych mechaników legitymujących się logo iRMT. Dane wszystkich osób przeszkolonych znaleźć można w zakładce Lista Osób Przeszkolonych.

10.02.2015

Nowa instrukcja serwisowa

Informujemy, że dnia 19.12.2014 została wydana nowa Instrukcja Serwisowa SI-912-020^914-022 R8 "Bieżące modyfikacje w silnikach ROTAX® typ 912/914 (wszystkie wersje)".

Plik do pobrania znajduje się w zakładce Najnowsze Dokumenty Techniczne.

8.10.2014

Nowy biuletyn serwisowy

Informujemy, że dnia 2014-10-06 został wydany nowy biuletyn: SB -912-065/914-046 zm. 0 "Okresowe sprawdzenie wyporności pływaków gaźnika w silnikach Rotax typ 912 i 914 (wszystkie wersje)".

Plik do pobrania znajduje się w zakładce Najnowsze Dokumenty Techniczne.