Strona Rotax

ROTAX 915 iS

Engine 915 iS

4-cylindrowy 4-suwowy, typu boxer, głowice chłodzone cieczą, cylindry chłodzone powietrzem, system smarowania z suchą miską olejową i oddzielnym zbiornikiem oleju, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, system elektronicznego wtrysku paliwa ze zdublowanymi wtryskiwaczami, turbosprężarka z zaworem upustowym sterowanym elektronicznie, chłodnica międzystopniowa, system zarządzania silnikiem, zintegrowany reduktor obrotów śmigła.

certyfikat CS-E

Konfiguracja standardowa

wersja iS 2

  1. zintegrowany reduktor obrotów i=2,54 ze sprzęgłem przeciążeniowym
  2. system zarządzania silnikiem
  3. • system elektronicznego wtrysku paliwa
  4. wał śmigła
  5. rozrusznik elektryczny z przekaźnikiem rozrusznika
  6. filtr oleju, zbiornik oleju bez przewodów olejowych
  7. airbox
  8. zbiornik rozprężny cieczy
  9. pompa wodna z przewodami
  10. podłączenia UNF pompy oleju
  11. podwójny magneto generator (14V 16A DC; 14V 30A DC)
  12. Interface CAN aerospace
  13. turbosprężarka z zaworem upustowym sterowanym elektronicznie
  14. rama silnika bez amortyzatorów łoża
  15. układ wydechowy ze stali nierdzewnej
  16. chłodnica międzystopniowa

wersja iS 3
(dla śmigieł stałoobrotowych, sterowanych hydraulicznie)

Konfiguracja jak dla wersji 2 dodatkowo wyposażony w:

  1. adaptor do hydraulicznego regulatora obrotów dla śmigła stałoobrotowego wraz z pokrywą uszczelniającą kołnierz adaptora
ROTAX 915 iS