News

20.09.2019

Serdecznie zapraszamy do odwiedzania kanału flyrotax na Youtube . Znajdą tam Państwo praktyczne porady techniczne dotyczące wydanych biuletynów serwisowych. Jeden z filmików publikujemy poniżej:

 

17.01.2018

EASA Certification of ROTAX 915 ISC3 an aircraft engine in time.

The BRP-ROTAX Team celebrates the 915 iSc3 A Type Certificate form EASA. 

BRP receives the European Aviation Safety Agency (EASA) Type Certificate (TC) for its new ROTAX 915 iSc3 aircraft engine. 

Not only has the certification been achieved within the promised time schedule but the engine has been certified to even higher power than originally announced. Instead of 100kW (136hp) we will offer 104kW (141hp) maximum power and 99kW (135hp) maximum continuous power. Once again providing the ultimate flight experience to pilots. 

The European Aviation Safety Agency (EASA) promotes the highest standards of safety and environmental protection in civil aviation in Europe and worldwide. After the EASA Type Certification, BRP’s Rotax aircraft engines team will concentrate on getting the American Federal Aviation Administration (FAA) certification. Other countries will follow as each has its own validation process.

Certificate TC EASA.E.121 (2017-12-14)

Certificate TC EASA.E.121 (2018-01-04)

Download data sheet

06.12.2017

Drodzy Klienci,
Miło nam poinformować, że nasza przeprowadzka do nowej siedziby powoli dobiega końca.
W związku z tym zmianie ulegają dane adresowe firmy:
Ul. Kuźnicza 4
21-045 Świdnik. 

Reszta danych oraz numer telefonu pozostają, bez zmian.
Z lotniczym pozdrowieniem
Zespół Faston

06.06.2017

Following the release of the new SB-912i-007 for the 912 iS engines, we would like to draw your attention to the dates contained in bulletin. Engines in which the ignition housing part no. 611594 have been delivered before June 1, are grounded until checking and / or correcting the position of sealing plug. 

ATTENTION: Engines that were included in the SB-912i-006 “Exchange od stator assy. of ROTAX® engine Type 912i (Series)” on which the bulletin was made in Poland by FASTON or their representatives are not covered by this bulletin.

18.05.2017

New ROTAX Aircraft Engine registration system. 

We are pleased to announce that the new engine registration system i now running. You can do this within Salesforce and on our flyrotax.com website. All essential details and operating manuals can be found here.

15.07.2016

Został opublikowany nowy Alarmowy Biuletyn Serwisowy dotyczący wymiany pływaków gaźnika. Biuletynem objęte są silniki wymienione w sekcji 1.1 biuletynu oraz wszystkie pływaki dostarczone jako części zamienne po 9.05.2016. Nie posiadamy jeszcze pływaków na wymianę. O ich dostępności będziemy informować na bieżąco.

11.05.2015

W dniu 2015-04-30 BRP-Powertrain opublikował zmiany do Instrukcji Użytkowania dla silników Rotax typ 912, wydanie 3, zmiana 2 oraz dla silników typ 914 wydanie 2, zmiana 2 z dnia 2015-02-01. Opublikowano również zmiany Instrukcji Obsługi Technicznej dla silników Rotax typ 912 wydanie 3, zmiana 3 oraz dla silników typ 914, wydanie 2, zmiana 2 z dnia 2015-02-01.

Firma FASTON podjęła już prace związane z tłumaczeniem oraz przedstawieniem do zatwierdzenia wzorca wyżej wymienionej instrukcji.

W porozumieniu z ULC uzgodniono następującą procedurę dotyczącą użytkowania i zatwierdzania instrukcji:

  • Użytkownicy posiadający dotychczasowe, zatwierdzone wydania Instrukcji Użytkowania i Obsługi Technicznej silników Rotax typ 912 oraz Rotax typ 914 będą posiłkować się anglojęzycznym, aktualnym wydaniem tych instrukcji.
  • W okresie przejściowym, czyli do momentu zatwierdzenia stron do wymiany instrukcji, ULC będzie zatwierdzał dotychczasowe wydanie instrukcji, na opisanych powyżej zasadach.
  • Po zatwierdzeniu, strony do wymiany do powyższych Instrukcji zostaną opublikowane do pobrania na naszej stronie internetowej.
  • Po wymianie odpowiednich stron Instrukcje – wydanie 3, stają się aktualne i nie wymagają dodatkowego zatwierdzenia.

30.04.2015

40 rocznica

Mamy przyjemność poinformować, że właśnie minęło 40 lat od rozpoczęcia produkcji silników lotniczych ROTAX®. Aby uświetnić naszą rocznicę właściciele silników 912 iS Sport oraz 912 iSc Sport zakupionych u autoryzowanych dystrybutorów ROTAX® pomiędzy 15 kwietnia, a 21 grudnia 2015 roku mogą cieszyć się darmowym serwisem swoich silników, dodatkowo aż przez jeden rok lub 200 godzin lotu w zależności co upłynie pierwsze.

Mamy nadzieję, że zwiększy to Państwa zaufanie do naszych produktów i zachęci do zakupu nowych silników 912 iS Sport z układem wtryskowym.

26.02.2015

Nowe biuletyny serwisowe dotyczące pływaków!!!

Informujemy, że dnia 27.02.2015 zostały wydane nowe Biuletyny serwisowe dotyczące badania wyporności pływaków. Biuletyn serwisowy SB-912-065UL R2^914-046 R2 „Okresowe sprawdzenie wyporności pływaków gaźnika w silnikach ROTAX® typ 912 oraz 914 (wszystkie wersje)” obowiązuje do dnia 31.03.2015.

Od dnia 01.04.2015 obowiązuje biuletyn SB-912-067^914-048 „Wymiana pływaków gaźnika w silnikach ROTAX® 912 i 914 (wszystkie wersje). Nie będzie potrzeby ważenia pływaków z silników i gaźników objętych tym biuletynem.

Biuletyny można pobrać w zakładce Najnowsze dokumenty techniczne.

10.02.2015

Nowa instrukcja serwisowa

Informujemy, że dnia 19.12.2014 została wydana nowa Instrukcja Serwisowa SI-912-020^914-022 R8 “Bieżące modyfikacje w silnikach ROTAX® typ 912/914 (wszystkie wersje)”.

Plik do pobrania znajduje się w zakładce Najnowsze Dokumenty Techniczne.

8.10.2014

Nowy biuletyn serwisowy

Informujemy, że dnia 2014-10-06 został wydany nowy biuletyn: SB -912-065/914-046 zm. 0 “Okresowe sprawdzenie wyporności pływaków gaźnika w silnikach Rotax typ 912 i 914 (wszystkie wersje)”.

Plik do pobrania znajduje się w zakładce Najnowsze Dokumenty Techniczne.

Faston Sp. z o.o. sp.k
ul. Kuźnicza 4
21-045 Świdnik
Polska
Tel.: +48 81 7512882

www. flyrotax.com